tu jesteś > Dobrowolny Kodeks Znakowania i Marketingu
Dodatkowe informacje
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
kontakt:
e-mail: biuro@pfpz.pl
tel. (022) 830 70 55
fax. (022) 830 70 56
Dobrowolny Kodeks Znakowania i Marketingu
Publiczna dyskusja na temat bezpieczeństwa i marketingu napojów energetyzujących, spowodowała, że branża napojów energetyzujących zadecydowała o wypracowaniu dobrowolnych kodeksów w tym zakresie. Tego typu kodeksy powstają na całym świecie i są głosem w publicznej debacie na temat marketingu i odpowiedzialnego spożywania napojów energetyzujących.

Przykładem takiego kodeksu jest samoregulacja wypracowana w 2012 r. przez Europejską Organizację Producentów Napojów Bezalkoholowych UNESDA, na podstawie którego w 2013 r. stworzony został Dobrowolny Kodeks Znakowania i Marketingu Napojów Energetyzujących Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców. Jego sygnatariuszami są firmy z branży napojów energetyzujących działające na polskim rynku: Agros Nova Soki Sp. z o.o., Coca Cola HBC, Foodcare Sp. z o.o., Hoop Polska, Maspex GMW, Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. oraz Red Bull Sp. z o.o.

Kodeks PFPŻ ZP uzyskał aprobatę Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Federacji Konsumentów.

Dobrowolny Kodeks PFPŻ ZP ma na celu promowanie świadomości polskich konsumentów na temat napojów energetyzujących i stanowi odpowiedź na społeczne oczekiwania w tym zakresie. Treść kodeksu jest dobrowolnym zobowiązaniem producentów napojów energetyzujących, działających na polskim rynku, dotyczącym działań związanych z promocją, sprzedażą i reklamą tych produktów w następujących obszarach:

DZIECI:
Reklama napojów energetyzujących nie może być publikowana w żadnych środkach przekazu, których publiczność w ponad 35% stanowią dzieci poniżej 12 roku życia, a degustacje tych produktów nie mogą być prowadzone w szkołach podstawowych, gimnazjach ani w innych instytucjach, mających pod opieką dzieci z tej grupy wiekowej.

MIESZANIE NAPOJÓW ENERGETYZUJĄCYCH Z ALKOHOLEM:
Na etykietach napojów energetyzujących nie będzie zachęt do mieszania ich z alkoholem, ani stwierdzeń, że jednoczesne spożywanie alkoholu i napojów energetyzujących niweluje działanie alkoholu. Ponadto, przy promowaniu zalet napojów energetyzujących i ich składników nie będą formułowane żadne oświadczenia na temat spożywania tych napojów wraz z alkoholem

KONSUMPCJA:
Na etykietach napojów energetyzujących będzie umieszczone zalecenie o treści „Spożywaj z umiarem” lub podobnej.
Ponadto, produkty te nie będą oferowane jako napoje dla sportowców, dające korzyść w postaci nawodnienia organizmu pomimo, że normalnie spożywane napoje energetyzujące także dostarczają organizmowi wody.

Pełna treść Dobrowolnego Kodeksu Znakowania i Marketingu Napojów Energetyzujących dostępna jest tutaj >>> (Pobierz Samoregulację)
 
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
ul. Cybernetyki 19B, 02-677 Warszawa
tel. 22 830 70 55, fax. 22 830 70 56
www.pfpz.pl
2005 - 2024 © PFPŻ, Wszystkie prawa zastrzeżone

powered by WEB interface
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij